Home > FAQ

FAQ

Veelgestelde vragen bij PhoneWorld:

Is je smartphone, iPad of Macbook kapot? Wij repareren deze voor je. Je kunt het toestel opsturen naar ons of langs brengen bij één van onze Phoneworld filialen bij jou in de buurt.
Via onze website zie je snel en eenvoudig de prijzen van alle smartphone reparaties die wij uitvoeren. Hieronder een lijst met veelgestelde Phoneworld vragen.

Hoe maak ik een afspraak bij PhoneWorld?

Via onze site maak je binnen 60 seconden online een afspraak bij één van onze filialen in AlkmaarAmsterdamRotterdamUtrecht en Zwolle. Van maandag t/m zaterdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 09:00 – 17:30 uur.

Wat is het voordeel voor het maken van een afspraak bij PhoneWorld?

Het onderdeel hebben wij voor je klaar en je telefoon is binnen 30 minuten weer gerepareerd. Kom je zonder afspraak langs dan hebben klanten met een afspraak voorrang met de reparatie. Vaak kunnen wij je alsnog helpen. Houdt er wel rekening mee dat de reparatie dan niet niet altijd binnen 30 minuten klaar is.
Reparaties van iPads of complete behuizingen van een iPhone duren over het algemeen een dagdeel. Deze kun je het beste in de ochtend inleveren en is dan vaak dezelfde dag nog klaar.

Wanneer kan ik mijn smartphone of iPad laten repareren?

Je kunt 24 uur per dag je smartphone of iPad online aanmelden voor een reparatie via onze website, ook in het weekend. Lekker makkelijk! Uiteraard kan je ook zonder afspraak langs komen alleen bestaat er een kans dat het onderdeel niet op voorraad is. Wil je zeker weten dat het onderdeel op voorraad is maak dan een afspraak. De meeste reparaties voeren wij binnen 30 minuten uit. Ons filiaal in Amsterdam Oost de enige vestiging die ook op zaterdag geopend is.

Wat zijn de kosten een reparatie bij PhoneWorld?

Op onze website vind je alle reparaties en prijzen. Kies je model en reparatie en je ziet meteen wat de prijs is. Je telefoon wordt vakkundig gerepareerd door getrainde medewerkers. Een korte snel analyse van je toestel is kosteloos. Mochten wij langer bezig zijn met het onderzoek van je telefoon of iPad dan rekenen wij €29,95 euro voor onderzoekskosten.

Mijn type telefoon, iPad of andere reparatie staat er niet tussen, wat nu?

Heb je wel een Samsung-, Apple-, OnePlus-, Huawei- telefoon of iPad, maar staat jouw reparatie er niet tussen? Dan kun je ons altijd een e-mail versturen met jouw verzoek. Wij streven er naar om binnen een werkdag te laten weten wat de mogelijkheden en kosten zijn.

Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven bij de reparatie?

Mochten onze monteurs nog een defect constateren dan overleggen wij altijd van te voren wat de extra kosten zijn.

Ik weet niet wat er kapot is aan mijn smartphone of iPad?

Het beste kun je dan contact met ons opnemen. Een monteur zal je vragen stellen om te achterhalen wat er exact defect is. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om met ons contact op te nemen, kies dan bij de afspraak van je reparatie: algemeen onderzoek.

Hoe en wanneer moet ik betalen?

Na de reparatie van je apparaat betaal je pas. Bij ons kun je zowel per pin, contant of met creditcard betalen. Zakelijke klanten hebben bij ons de mogelijkheid om op rekening te betalen. Heb je je telefoon opgestuurd? Dan ontvang je een iDeal betaal link via tikkie per e-mail. Als je vóór 17.00 uur betaalt, heb je je telefoon de volgende dag weer in huis.

Wat is de status van mijn reparatie?

Via ons ticketsysteem krijgt u bij elke nieuwe status een e-mail van ons. Wilt u liever telefonisch op de hoogte gehouden worden overleg dit dan met de monteur in het betreffende filiaal.

Ik heb een vraag?

Voor vragen kun je het beste een e-mail aan [email protected] sturen.

Waar en wanneer zijn jullie filialen geopend?

Je kunt de openingstijden per filiaal vinden op onze afspraak pagina.

Hoe kan ik mijn telefoon of iPad volgen tijdens verzending?

Zodra wij jouw toestel terugsturen ontvang je altijd van ons per e-mail een Track & Trace code van PostNL.

Hebben jullie ook leentoestellen?

Wij hebben geen leentoestellen. Hier dien jezelf voor te zorgen.

Wat als ik zelf nog garantie heb?

Laat je hem door ons repareren dan vervalt je fabrieks- of aankoop garantie. Houdt er rekening mee dat garantie reparaties bij Samsung of Apple vijf dagen of langer kan duren.

Hebben jullie ook accessoires?

Elk filiaal van Phoneworld heeft screenprotectors op voorraad liggen. Ons filiaal in Amsterdam Oost heeft het meest uitgebreide assortiment telefoonhoesjes, oplaadkabels, bluetooth speakers en nog veel meer.

Wanneer krijg ik mijn gerepareerde toestel terug?

Heb je een afspraak gemaakt via onze website dan heb je over het algemeen je toestel binnen 30 minuten weer terug. Heb jij je toestel naar ons verstuurd houdt er dan rekening mee dat de reparatie inclusief terug sturen ongeveer 3 werkdagen in beslag neemt.

Ik ben verzekerd via smartphonepolis / wertgarantie

Dan kun je ook bij ons terecht. Neem telefonisch contact met ons op zodat wij een reparatieticket / afspraak kunnen aanmaken. Houdt er rekening mee dat in sommige gevallen wij pas na enkele werkdagen tot reparatie kunnen overgaan. Bij sommige schadegevallen dienen wij eerst een offerte op te stellen aan Wertgarantie voor akkoord.

Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?

We kunnen geen garantie geven dat je telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we ‘m weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Zwemmen of douchen met je telefoon raden we wel af.

Phoneworld.nl | Blijf mobiel krijgt een 9.4/10 uit 1412 reviews op Kiyoh